ekebyridskola

Alla inlägg den 20 september 2011

Av Regina&Ronja - 20 september 2011 19:29

Idag blir det fakta om...

Tomboy<3

Ras:Svensk Ridponny

Mankhöjd:ca143,4cm

Färg:Skimmel

Tomboy är min favvohäst<3

Han är bra på lite allt möjligt när man rider honom,precis som alla Svenska Ridponnyer:D Han har världens skönaste galopp och trav<3

När man hoppar brukar han rusa mot hindret men han hoppar bra:-)

Dressyren är han också duktig på,vissa säger att han har som "Tölt-galopp" men jag vet inte riktigt(han har iaf skön galopp och trav) I stallet är han jättesnäll att borsta och han gillar att bli borstad(ibland när jag borstar honom brukar han stå med sänkt huvud och se ut som att han sover,så sött<3) Hovarna kan vara lite svårare(särskilt fram) man brukar behöva"putta"tomboy lite åt sidan för att han ska lyfta hovarna:P När man sadlar brukar han spänna ut sig som alla andra hästar,han brukar bita tag i saltstenshållaren(men hellre det än att han försöker bita den som spänner sadeln). När man tränsar går det också bra:D Tomboy har två skötare:Jag(Regina) och Ronja. Jag har varit skötare på Tomboy i ca 1år och 7månader(blev i Februari förra året). Bilden har jag tagit själv och det är efter att jag ridit Tomboy ute i sommarhagen:D Det var jätteroligt:D<3

Tyvärr blev bilden på snedden men ändå:P


 

    


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Kmr du på ngn aktivitet på ekeby under sportlovet?
 Ja,kmr på alla
 Nej, kmr inte på ngn
 Kmr på kursen
 Kmr på minilägret
 Kmr på tävlingen/tävlingarna
 Kmr bara när jag rider
 Kmr på biljetridningen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards