ekebyridskola

Senaste inläggen

Av Regina&Ronja - 7 september 2011 13:09

Hejj! Jag har en annan blogg också det är därför jag inte skriver så mycket på denna blogg :)

Läs och Följ tycker jag , där skriver jag mycket om vardagen och om hästar :)

//Ronja

Av Regina&Ronja - 2 september 2011 21:25

Nu är det äntligen Fredag:D Älskar Fredagar:D Tog inga nya bilder idag när jag var i stallet men aja:P Idag red jag P.P igen,det gick bra. Vi hade markarbete och i början gick det lite segt:P Men när vi skulle hoppa var jag lite nervös eftersom att för ett tag sen ramla jag av Burre tre gånger på en lektion när vi hoppade(läskigt).

Eftersom att jag vet att P.P brukar stanna framför hindret om man inte är säker,då blir han lite feg:P Men jag blev förvånad över hur bra det gick:D Han hade jättebra tempo och han flög över hindret:D Idag kommer även lite fakta om Mulle...

Ras:Tinkerkorsning

Mankhöjd:139cm

Färg:Svartskäck

Mulle har väldigt skumpig trav men väldigt skön och mjuk galopp:D

Han är ganska framåt,om man hoppar kan han tappa lite tempo men då gäller det bara att man skänklar på;-)

I stallet är han väldigt snäll och lugn(brukar stegra och ställa sig med framhovarna i krubban när det är mat:P) Han kan vara lite känslig om man ska kratsa hans framhovar. Hans skötare heter Amanda och sen tror jag att det är någon mer men jag vet inte om det är en annan Amanda eller en tjej som heter Melinda XD Antingen finns det en plats kvar eller så är det fullt på Mulle:-)

Regina

Mulle

Av Regina&Ronja - 1 september 2011 18:30

Imorrn ska jag till stallet:D Kanske fotar men vi får se:P

Synd att det inte är så många som läser bloggen:-(

Men ni som gör det tipsa gärna era vänner eller någon som ni känner som rider på ekeby:D Här är en bild på P.P och lite fakta om honom:-)

Ras:Svensk ridponny

Mankhöjd:Ca 142cm

Färg:Skimmel

P.P är ganska lat av sig när man rider honom men om man väl får igång honom håller han ett bra tempo:-) Han har väldigt mjuk och skön galopp:P

Kan hoppa väldigt högt bara man får honom att hoppa först XD (han är ju som sagt va lite lat men även lite feg om han känner att ryttaren inte är säker)

Regina<3

Av Regina&Ronja - 30 augusti 2011 17:47

Nu har första veckan gått och alla som rider på ekeby har ridit sin första ridlektion för terminen:D

I Fredags red jag på P.P(har inte ridit honom på ett bra tag XD),det gick ganska bra:P Först skrittade vi fram ute sen red vi i padocken;) En perfekt start på terminen:-) Vi red mest på volterna och i början gick det inte alls för mig,P.P stack bara in till mitten XP men sen gick det mycket bättre och det lyckades bli en rund och fin volt i bra tempo:D Efter det skulle hästarna ut till hagen;sen var jag helt slut:P

Den här bilden är från ridlägret som jag gick på i somras,red Domingo & Tomboy.

Lyckades fläta och knoppa Domingos man:P

Av Regina&Ronja - 22 augusti 2011 18:11

Hej! Den här veckan börjar ridskolan igen (Jippi) Ni som är med i gruppen *Vi som älskar ekeby ridskola* på facebook kan skriva in vilka hästar ni har varje gång.

Förra inlägget skrev jag att man kunde skicka bilder på hästarna till mej. Här kommer några bilder (:

Tack för bilderna Julia Grenryd (:

Av Regina&Ronja - 20 augusti 2011 13:43

Om en dag kmr jag och kanske Ronja åka till stallet:D

På Måndag börjar ju även skolan,dom flesta vill nog inte gå till skolan men en sak som är bra är ju att när skolan börjar,börjar ridningen;)

Har även väldigt många bilder på min mobil redan nu men det är ganska krångligt att föra över dom till datorn...

Nog om det,är det någonting ni vill veta elr om ni har bra bilder till bloggen kommentera elr fråga bara:D Hejdå/Regina

Av Regina&Ronja - 19 augusti 2011 14:27

Hej! Ja nu är det inte kångt kvar tills ridningen börjar. Om ni har bilder på några av hästarna så får ni gärna skriva en komentar så kan ni få min mejl att skicka en bild/bilderna. Ha de bra!

Av Regina&Ronja - 18 augusti 2011 17:42

Nu är det ca.ett år sen Gigeloo blev avlivad:-(:-(

Den här bilden är tillägnad Gigeloo(kopiera inte bilderna som jag och ronja lägger upp) Som sagt var den här bilden är tillägnad dig,Gigeloo<3

Rest in Peace/<3Regina<3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Kmr du på ngn aktivitet på ekeby under sportlovet?
 Ja,kmr på alla
 Nej, kmr inte på ngn